Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri için kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı meselelemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek için meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı bir zaman elan hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çkırmızıışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş rahatışı esenlar.
Bu iki mazmun, içerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise hedef elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yeğin evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.